תגובות סוערות נגד הקיצוץ: שערוריה שתחזיר את המחאה החברתית

דוד קורצווייל | צילום: אילוסטרציה No Comments on תגובות סוערות נגד הקיצוץ: שערוריה שתחזיר את המחאה החברתית
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תגובות סוערות נשמעו היום לאחר ההחלטה של קיצוץ רוחבי בכל תחומי התקציב בכל משרדי הממשלה, כולל בתקציבי החינוך, הרווחה והבריאות.

לדברי יו״ר ש״ס אריה דרעי הקיצוץ המתוכנן בישיבת הממשלה הוא שערורייה וחוצפה של ממשלת ישראל. במקום לקצץ בהטבות מס לעשירים, ובתקציבי עתק למעמד הגבוה, בחרה ממשלת העשירים לקחת מישראל השניה, מאלו שקולם לא נשמע. אני קורא לחברי הממשלה להצביע נגד הקיצוץ ולא לתת יד להמשך הרמיסה של השכבות החלשות.

גם ח״כ יעקב ליצמן תוקף קשות את החלטת ראש הממשלה, שר האוצר, ונגידת בנק ישראל, לקצץ בכל סעיפי תקציב המדינה – למעט הביטחון וסעיפים מיוחדים, כתוצאה ממבצע ״צוק איתן״ ועלותו הגבוהה.

ליצמן: ״קיצוץ רוחבי בכל תחומי התקציב בכל משרדי הממשלה, כולל בתקציבי החינוך, הרווחה, הבריאות ועוד, יביא לפגיעה חברתית קשה ומיותרת באזרחי ישראל. התעקשות שר האוצר שלא לבטל הטבת מע"מ 0% על דירות לזוגות צעירים, בעוד משרדי הממשלה מקוצצים לעומק, מוכיחה כי פעילותו פוליטית נוכח הירידה בסקרים והרצון לעודד פופולריות לעצמו״.

ח"כ אלי ישי הגיב ואמר כי "יש עתיד נכנסו לכנסת על גב המחאה החברתית, וניראה כי הם גם הולכים להצית אותה מחדש. לא יכול להיות ששוב החלשים ומעמד הביניים יהיו אלו שלהם "יגישו את החשבון" על מבצע צוק איתן והקיצוצים הנדרשים. בכוונתי ובכוונת חברי לא לעמוד מנגד, ולעשות כל שניתן למנוע את הפגיעה הצפוייה הזו. אם האוצר יגיש תקציב אנטי חברתי הוא יגלה שמבצע צוק איתן לא יהיה המבצע האחרון עימו היה להם צורך להתמודד ו"צוק איתן חברתי" יונח לפתחם".



0 תגובות